Ένα επώνυμο blog που γράφει και αναδημοσιεύει θέματα που αφορούν τον Καποδιστριακό Δήμο Πάργας. Oι αναρτήσεις του δεν αποτελούν υποχρεωτικά και άποψη του διαχειριστή
Για αναρτήσεις και διαφωνίες επώνυμα στη διεύθυνση tessas@freemail.gr

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

Εγνατία οδός.

Λίγο ακόμα πιο εύκολη η πρόσβαση από και προς την Πάργα μέσο Εγνατίας οδού … αλλά έχουμε ακόμα δρόμο.

<<Ένας οδικός άξονας έχει δοθεί στην κυκλοφορία με ευθύνη του οδηγού, προς το παρόν.Πρόκειται για τον οδικό άξονα από τον κόμβο Μεσοβουνίου στον κόμβο Καρτερίου επί της εθνικής οδού Ηγουμενίτσας-Πρέβεζας. Ο δρόμος αυτός στην ουσία συνδέει την Εγνατία οδό με την παραλιακή οδό και κατ’ επέκταση με την τουριστικά αναπτυγμένη περιοχή του νομού Θεσπρωτίας, ενώ παράλληλα βελτιώνει και την πρόσβαση προς την Πάργα.Ο νέος, ασφαλτοστρωμένος πια, δρόμος, λοιπόν, μήκους 7 χιλιομέτρων, άνοιξε για… το κοινό πριν από δέκα ημέρες.Οι οδηγοί μπορούν να περνούν από αυτόν, με δική τους ευθύνη όμως. Κι αυτό επειδή το έργο δεν έχει παραληφθεί ακόμα, καθώς η κατασκευαστική εταιρία πρέπει να ολοκληρώσει τους δρόμους πρόσβασης. «Η εταιρία ζήτησε παράταση. Μέχρι τέλη Γενάρη, το έργο θα έχει ολοκληρωθεί» τονίζει ο νομάρχης Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας.Το συγκεκριμένο έργο οι Θεσπρωτοί το οραματίζονταν ...πολλά χρόνια. Για να γίνει, πέρασε από πολλές δοκιμασίες. Η τελευταία ήταν πριν από δύο χρόνια περίπου, όταν η Περιφέρεια Ηπείρου αρνήθηκε να το εντάξει στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Ηπείρου του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ). Και τότε άρχισε η «γαλάζια» κόντρα μεταξύ του κ. Πανοζάχου, ο οποίος κατηγορούνταν ότι δεν θέλει το έργο στο ΠΕΠ ως αντίποινο για τις αντιδράσεις στον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) στο Καρβουνάρι, και του κ. Μπέζα. Μετά από μια περίοδο αρκετής έντασης, το έργο από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όπου το είχε παραπέμψει ο κ. Πανοζάχος, εντάχθηκε στην κοινοτική πρωτοβουλία Interreg III με προϋπολογισμό 10,8 εκατομμυρίων ευρώ.Με τα πολλά, το έργο τελειώνει, και οι ελπίδες των Θεσπρωτών ότι ο τουρισμός το καλοκαίρι θα αυξηθεί κι άλλο αναπτερώθηκαν. Για τον νομό Θεσπρωτίας, παραμένει όμως σε εκκρεμότητα η βελτίωση της παραλιακής οδού από τον κόμβο Καρτερίου μέχρι τον κόμβο Πάργας –ενός οδικού τμήματος όπου έχουν χαθεί πολλές ζωές. Η δημοπράτηση του έργου αυτού, που έχει ενταχθεί στο ΠΕΠ Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Ηπείρου του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ), σταμάτησε πριν από λίγο καιρό, μετά από απόφαση του υπουργείου, το οποίο έβαλε φρένο και σε άλλα έργα υποδομής στη χώρα μέχρι νεωτέρας.>>
Από την σελίδα epirus-ellas.blogspot.com

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Υπόγειοι κάδοι απορριμμάτων.

Νέοι κάδοι για... άοσμα σκουπίδια μέσα από ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα

«Άλμα» στη διαχείριση των αστικών απορριμμάτων επιχειρεί τελευταία ο δήμος Πάργας , όπου ξεκινά την εφαρμογή πιλοτικού προγράμματος για την αντικατάσταση συμβατικού κάδου απορριμμάτων με υπόγειο.
Το αυτοματοποιημένο σύστημα υπόγειων κάδων είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα συλλογής απορριμμάτων το οποίο εξωτερικά μοιάζει με γραμματοκιβώτιο.
Τα απορρίμματα μέσω ειδικών θυρίδων καταλήγουν στους κάδους οι οποίοι είναι τοποθετημένοι κάτω από την επιφάνεια του εδάφους και διαθέτουν σύστημα αυτόματου ψεκασμού με απολυμαντικό υγρό, αποσμητικό υγρό, σύστημα ελέγχου της πληρότητας των κάδων, φωτεινές ενδείξεις πληρότητας των κάδων και αυτόματο κλείδωμα των θυρίδων όταν οι κάδοι γεμίσουν, αυτόματο σύστημα πυρόσβεσης και τηλεχειρισμό για ανύψωση του συστήματος.
Όπως υπογραμμίζει ο υπεύθυνος της εταιρίας «Περιβαλλοντική ΑΤΕΒΕ», Φώτης Τελώνης, η χρήση του συστήματος είναι πολύ απλή ενώ η αποκομιδή γίνεται με ανύψωση των « υπογειοποιημένων» κάδων από το συμβατικό απορριμματοφόρο του Δήμου.
«Το αυτοματοποιημένο σύστημα υπόγειων κάδων συμβάλλει όχι μόνο να διατηρούμε τις πόλεις μας καθαρότερες αλλά και ομορφότερες εξαφανίζοντας την παρουσία και την δυσοσμία των απορριμμάτων» συμπληρώνει ο κ. Τελώνης υπογραμμίζοντας ότι ο Δήμος της Πάργας είναι ένας από τους πρώτους στην περιοχή που το εφαρμόζουν..
Η χρήση από τους πολίτες είναι πολύ απλή. Ανοίγουμε τη θυρίδα εισαγωγής, ρίχνουμε τα απορρίμματα και κλείνουμε. Για τη διευκόλυνση της χρήσης, η θυρίδα μένει σταθερά ανοικτή για τη ρίψη, ενώ με μια μικρή ώθηση κλείνει μόνη της με αποσβένουσα κίνηση. Όταν ένας κάδος γεμίσει, ανάβει η φωτεινή ένδειξη πληρότητας, η αντίστοιχη θυρίδα αυτόματα ασφαλίζει και η εξυπηρέτηση γίνεται από την άλλη θυρίδα εισαγωγής
Tάξη στο θέμα της διάθεσης των απορριμμάτων
Όπως ανέφερε ο δήμαρχος Σπύρος Πηγής , σε πρώτη φάση ο δήμος προμηθεύτηκε και θα εγκαταστήσει 4 υπόγειους κάδους σε κομβικό σημείο της Πάργας , ενώ προτίθεται να τοποθετήσει και άλλους σε ολόκληρο το δήμο . Επισημαίνει ότι είχε την δυνατότητα να δει σε λειτουργία το σύστημα αυτό, πραγματοποιώντας επισκέψεις σε άλλους Δήμους οι οποίοι το εφαρμόζουν.
«Θα τοποθετηθούν τέσσερις τέτοιοι κάδοι σε κεντρικά σημεία της Πάργας και στόχος μας είναι να βάλουμε μια τάξη στο θέμα της διάθεσης των απορριμμάτων», καταλήγει ο κ. Πηγής σημειώνοντας ότι περίπου έως το τέλος του έτους θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και θα ξεκινήσει η λειτουργία του συστήματος.
Η διαφορά των συμβατικών με τους υπόγειους κάδους είναι ότι οι τελευταίοι έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης, διάρκεια ζωής 15 χρόνων τουλάχιστον και αντιστοιχούν σε τέσσερις μεταλλικούς ή πλαστικούς χωρητικότητας 3.000 - 4.000 λίτρων.
Επίσης δεν παράγουν οσμές, δεν δημιουργούν εστίες μόλυνσης, καθώς το 60% της εγκατάστασής τους είναι κάτω από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ δίνουν τη δυνατότητα στο δήμο να μειώνει το κόστος για την αποκομιδή των απορριμμάτων.

Από τη σελίδα neoiagones.gr