Ένα επώνυμο blog που γράφει και αναδημοσιεύει θέματα που αφορούν τον Καποδιστριακό Δήμο Πάργας. Oι αναρτήσεις του δεν αποτελούν υποχρεωτικά και άποψη του διαχειριστή
Για αναρτήσεις και διαφωνίες επώνυμα στη διεύθυνση tessas@freemail.gr

Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Καταστροφή για τα τουριστικά καταλύματα ο Φ.Π.Α 23%.

   Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, με την ιδιότητα του θεσμικού συμβούλου της πολιτείας για θέματα τουρισμού, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου μετά τις «διαρροές» που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες σχετικά με πιθανή μετάταξη των ξενοδοχειακών υπηρεσιών από τον συντελεστή ΦΠΑ 11% που ισχύει σήμερα, στον ανώτατο συντελεστή 23%. Μια τέτοια απόφαση έχει προφανή αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα και γι’ αυτό το λόγο επιθυμούμε να θέσουμε υπόψη του Υπουργού Οικονομικών και του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης , τις παραμέτρους και πραγματικές επιπτώσεις που θα προκληθούν από μια αντίστοιχη κυβερνητική επιλογή στον τουρισμό της χώρας
   1. Οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες, στα πλαίσια της ψηφιακής οικονομίας και της παγκοσμιοποίησης της τουριστικής αγοράς, έχουν προσλάβει χαρακτηριστικά χρηματιστηριακού προϊόντος (commodity), με συνέπεια οι τιμές των παρεχομένων υπηρεσιών να προσδιορίζονται, στο μεγαλύτερο βαθμό τους, από τον ανταγωνισμό και τη διεθνή ζήτηση τους. Μια αύξηση της τάξης του 12% στην τελική τιμή, σε συνέχεια μιας αύξησης 2% που επιβλήθηκε φέτος, θα θέσει αυτόματα το ελληνικό τουριστικό προϊόν εκτός αγοράς με καταστροφικές συνέπειες για το σύνολο της οικονομίας της χώρας. Εξυπακούεται ότι θα είναι τεράστιος ο αριθμός των τουριστικών επιχειρήσεων που θα οδηγηθούν, αναγκαστικά, σε διακοπή της λειτουργίας τους.
   2. Οι ανταγωνίστριες χώρες, τόσο στη ζώνη του ευρώ όσο και στους δολλαριακούς προορισμούς, επιβαρύνουν το προϊόν τους με συντελεστές ΦΠΑ, σημαντικά χαμηλότερους του ισχύοντος 11% στην Χώρα μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι αντίστοιχοι συντελεστές είναι στην Γαλλία 5,5% στην Πορτογαλία 5 % σ την Ι σπανία 7 %, σ την Τ ουρκία 8 %, σ την Γερμανία 7% κλπ. Άραγε όλες αυτές οι χώρες, καίτοι έχουν προχωρήσει σε σοβαρή δημοσιονομική προσαρμογή, γιατί δεν επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τα φορολογικά τους έσοδα αυξάνοντας τον συντελεστή του ΦΠΑ τους; Δεν προβληματίζει την κυβέρνησή μας το γεγονός ότι εμμένουν να επιλέγουν χαμηλό συντελεστή για τις υπηρεσίες διαμονής; Μόνο εμείς έχουμε ανακαλύψει αυτή την πηγή πρόσθετων εσόδων ή κάνουμε κάτι λάθος;
   3. Οι τουριστικές επιχειρήσεις έχασαν το 2009 ένα ποσοστό 16% των εσόδων τους. Φέτος, εν μέσω κρίσης, γενικής αρνητικής συγκυρίας, συνεχούς δυσφήμισης του τουριστικού μας προϊόντος, καθολικής έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού και μηδενικής υποστηρικτικής προβολής του τουρισμού μας, το μοναδικό μέσο μάρκετινγκ που είχαν στην διάθεση τους οι επιχειρήσεις για να στηρίξουν το ελληνικό προϊόν στη διεθνή τουριστική αγορά ήταν οι τιμές των ξενοδοχείων, οι οποίες, όπως όλοι διαπιστώνουν και αναγνωρίζουν, θα κυμανθούν κατά 10-15% χαμηλότερα σε σχέση με το 2009. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των αγωνιωδών προσπαθειών είναι, ότι πλέον όχι μόνο εξαντλήσαμε το όποιο απόθεμα λίπους είχαμε , αλλά τρώμε από τις σάρκες μας. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι, πρωτίστως, αναφερόμαστε στον εξαγώγιμο τουρισμό που αποτελεί περίπου το 80% του τουρισμού της χώρας. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα , εκτιμάται ότι θα είναι ελάχιστες έως μηδαμινές οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, που τα αποτελέσματα τους θα εμφανίζουν κάποια οριακή κερδοφορία στο τέλος του 2010.
   4. Μια, περαιτέρω, επιβάρυνση 12% λοιπόν, με προφανή την αδυναμία των επιχειρήσεων να την μετακυλήσουν έστω και κατ’ ελάχιστο στον καταναλωτή ή στους συνεργάτες τους tour operators, θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική απαξίωση των επιχειρήσεων, τη διακοπή λειτουργίας πολλών εξ αυτών, την αδυναμία εξυπηρέτησης δανείων και υποχρεώσεων, την αδυναμία διατήρησης του αριθμού των εργαζομένων τους και τελικώς την σωρευτική απώλεια πολύτιμων εσόδων, που είναι αναγκαία για την κλυδωνιζόμενη οικονομία μας. Παράλληλα δεν μπορεί να παραβλέπεται από τους οικονομικούς ιθύνοντες ότι αυτή η απώλεια εσόδων θα δημιουργήσει πρόσθετες δαπάνες για το κράτος και την εθνική οικονομία, που σε καμία περίπτωση, η πιθανολογούμενη και σε κάθε περίπτωση πρόσκαιρη αύξηση των όποιων εσόδων του ΦΠΑ, δεν θα είναι αρκετή για να τις αντισταθμίσει. Εάν μιλήσουμε, με όρους «ορθολογικής διαχείρισης», αναφερόμαστε στην απόλυτα λανθασμένη ενέργεια, που θα δημιουργήσει δυσανάλογη ζημιά στη χώρα σε σχέση με τα προσδοκώμενα δημοσιονομικά οφέλη.

   Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του ξενοδοχειακού κλάδου, με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, θέλουμε να καταστήσουμε σαφές στους εκπροσώπους της κυβέρνησης μας, που φέρουν το βάρος των αποφάσεων για την έξοδο μας από την κρίση, ότι η χώρα, παρά τα υπέρογκα δημοσιονομικά προβλήματα, θα πρέπει να υπάρχει και να λειτουργεί ως οικονομία και την « επόμενη η μέρα». Και επειδή η τουριστική δραστηριότητα, κατά κοινή ομολογία, αποτελεί τη βασική αναπτυξιακή διέξοδο για την απασχόληση και την έξοδο από την κρίση, είναι απόλυτα αναγκαίο να μην δεχτεί άλλο οικονομικό πλήγμα εκ των έσω. Επιβάλλεται επιτέλους να κατανοήσουν όλοι οι αρμόδιοι ότι οποιαδήποτε απόφαση που πλήττει τη βιωσιμότητα και προοπτική του τουρισμού μας, με δυσανάλογα χαμηλά προσδοκώμενα οφέλη, συνιστά οικονομική αυτοκτονία και όχι δημοσιονομική πολιτική.

Διαβάστε ολοκληρωμένο το δελτίο τύπου του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος εδώ.

Αναδημοσίευση από τη σελίδα, grhotels.gr.

Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

Ο Καλλικράτης και η Πάργα.

Ο Δήμος Πάργας είναι σαν ένα «ηπειρωτικό νησί». Ανοιχτή επιστολή στον Γ. Ραγκούση
27/5/2010
Κύριε Υπουργέ,

   Πολλές φορές στο τελευταίο τετράμηνο σας ακούσαμε να αναφέρεστε στη «διαβούλευση» για την διοικητική μεταρρύθμιση - Πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, αλλά φαίνεται ότι πραγματικά οι αποφάσεις ήταν ειλημμένες, και η «διαβούλευση» απλά για λαϊκή κατανάλωση.
   Εν πάση περιπτώσει, στο πλαίσιο αυτής της παράξενης και μονόπλευρης, αν μη τι άλλο, διαβούλευσης, στο Σχέδιο Νόμου για την ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ, πολλές φορές τέθηκε υπόψη σας η ειδική περίπτωση του Δήμου Πάργας, που έχει το μοναδικό χαρακτηριστικό να μην έχει γεωγραφική συνέχεια με τους γειτονικούς δήμους του Νομού Πρεβέζης στον οποίο ανήκει, στοιχείο που μέχρι σήμερα δείχνετε ή κάνετε πως το αγνοείτε.
   Ο Δήμος Πάργας είναι σαν ένα «ηπειρωτικό νησί» διότι μεταξύ των ορίων του και των ορίων του πλησιέστερου σε αυτόν Δήμου, του Νομού Πρέβεζας, μεσολαβεί μία λωρίδα γής που ανήκει στον Νομό Θεσπρωτίας.
   Εκ του λόγου αυτού, ο Δήμος Πάργας ζήτησε να διατηρήσει την διοικητική του αυτοτέλεια στο πλαίσιο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, σε εφαρμογή των διατάξεων του Συντάγματος της Ελλάδος (του Άρθρου 101 παράγραφος 2) στη βάση των οποίων δεν είναι δυνατόν να «συνενωθεί με άλλο Δήμο, και ο προκύπτων νέος Δήμος να μην έχει την απαιτούμενη γεωγραφική συνέχεια».
   Ήταν εκπεφρασμένη επιθυμία των κατοίκων του Δήμου Πάργας, ήδη από τον Αύγουστο 2008 με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πάργας, να διατηρήσει ο Δήμος Πάργας την διοικητική του αυτοτέλεια στο πλαίσιο του ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ, τεκμηριώθηκε νομικά, και άλλωστε καλύφθηκε και από Σας προσωπικά στην εισηγητική ομιλία σας κ. Ραγκούση, στο Υπουργικό Συμβούλιο της 28.4.2010:Γ. Ραγκούσης 28.4.2010 «5. Δεν είναι, όπως είναι προφανές, δυνατό να συνενωθούν.
   Δήμοι χωρίς εδαφική συνέχεια για προφανείς συγκοινωνιακούς αλλά και όχι μόνο λόγους».
   Ζητούμε λοιπόν, έστω και την ύστατη αυτή στιγμή, να διορθώσετε την αδικία που εμπεριέχεται στο Νομοσχέδιο που βρίσκεται υπό ψήφιση στη Βουλή, και να αποδεχθείτε με τροποποίηση την διατήρηση της διοικητικής αυτοτέλειας του Δήμου Πάργας, για τον λόγο αυτό, περίπτωση ΜΟΝΑΔΙΚΗ στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας έτσι ότι και σεις σέβεστε το Σύνταγμα και τις διατάξεις του.

Ένας πολίτης της Πάργας

Αναδημοσίευση από τη σελίδα, e-aftodioikis.