Ένα επώνυμο blog που γράφει και αναδημοσιεύει θέματα που αφορούν τον Καποδιστριακό Δήμο Πάργας. Oι αναρτήσεις του δεν αποτελούν υποχρεωτικά και άποψη του διαχειριστή
Για αναρτήσεις και διαφωνίες επώνυμα στη διεύθυνση tessas@freemail.gr

Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2016

Έκθεση λειτουργίας Δέσκειου Γυμνασίου Πάργας για το Σχ.Έτος 2015-2016.

Δημοσιεύουμε απόσπασμα από το έγγραφο που έστειλε ο δ/ντης του σχολείου στην  δ/νση νση δευτεροβάθμιας εκπ/σης  Πρέβεζας.

Φιλοδοξία μας να κάνουμε το σχολείο μας,εκτός από πηγή γνώσης και αγωγής, έναν τόπο συνάντησης. Ένα χώρο ανθρώπινο. Ένα μέρος που διώχνει το φόβο, δημιουργώντας μια κοινότητα αισθημάτων,την πεποίθηση ότι μοιραζόμαστε τα ίδια πράγματα,μαθητές, γονείς και πολίτες της Πάργας. Για να είναι το σχολείο ένα μέρος πολιτισμού, γνήσια κοιτίδα των Παργινών αξιών και παραδόσεων.


    Πολιτιστικές εκδηλώσεις – Άλλες Δράσεις.

Πραγματοποιήθηκαν οι καθιερωμένες σχολικές γιορτές.

Τη φετεινή χρονιά η καλλιτεχνική δημιουργία βρήκε διέξοδο στον κινηματογράφο και η κινηματογραφική ομάδα του Γυμνασίου μας δημιούργησε την ταινία μεσαίου μήκους «Ο Σολωμός στ΄ όνειρό μου», βασισμένη σε μια ιδέα του φιλόλογου καθηγητή του Γυμνασίου μας Σύρπα Ιωάννη σε συνεργασία με ομάδα καθηγητών. Η ταινία προβλήθηκε στο Αμφιθέατρο του σχολείου με τη συμμετοχή των γονέων των μαθητών στις 24/03/2016 με αφορμή και την ημέρα της Εθνικής Εορτής.

Με την ίδια ταινία το σχολείο μας συμμετείχε στον 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό και Φοιτητικό διαγωνισμό Ιστορικού Ντοκυμαντέρ με θέμα «Προσεγγίζουμε κριτικά το παρελθόν: Πρόσωπα, γεγονότα και ιδέες από τη νεότερη και σύγχρονη ελληνική, ευρωπαϊκή και παγκόσμια ιστορία» που διοργάνωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα « Ιστορική Έρευνα, Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» του Ιονίου Πανεπιστημίου, του περιοδικού «Έρευνα» και της ΕΡΤ.η

Επίσης έγιναν εκθέσεις με έργα τεχνολογίας και ζωγραφικής των μαθητών.

Διοργανώθηκαν σχολικές εκδηλώσεις με θέμα «Πάμε Γυμνάσιο» στο πλαίσιο των οποίων προβλήθηκαν κινηματογραφικές ταινίες στο Αμφιθέατρο του σχολείου μας  με τη συμμετοχή μαθητών, καθηγητών, γονέων και κατοίκων της Πάργας.

Πραγματοποιήθηκαν:

    Άσκηση ετοιμότητας και εφαρμογής σχεδίου έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού.
    Το πείραμα του Ερατοσθένη με υπεύθυνους καθηγητές τους Σκάρπο Θεόφιλο, Οικονομίδη Όλγα και Αργύρη Πολυξένη στις 21/03/2016 το οποίο παρακολούθησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου μας.

Τέλος το Σχολείο συμμετείχε:

α) Στην Πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού (05-10-2015).

β) Στην διοργάνωση Πανελληνίων Αγώνων Τοξοβολίας στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου μας.(31-01-2016)

δ) Στην διοργάνωση μαζί με το ΚΕ.ΠΡΟ.ΝΑ.Π ημερίδας με τη συμμετοχή καθηγητών και του σχολείου μας.(04-03-2016)

ε) Σε εκδηλώσεις για το « Let’s Do It Greece » 2016 σε συνεργασία με το τοπικό συμβούλιο της Δ. Ε. Πάργας. Τμήματα του σχολείου προέβησαν σε εργασίες ευπρεπισμού και καθαρισμού των παραλιών «Πίσω Κρυονέρι» και «Βάλτος», όπως επίσης και των χώρων του Αθλητικού σταδίου του Δήμου Πάργας.

στ) Οι μαθήτριες της Γ΄τάξης Ευτυχία Δήμα και Ιωάννα Βερλέτη συμμετείχαν στο ΙΔ Λογοτεχνικό Διαγωνισμό για τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

ζ) Η μαθήτρια Ντρίκα –Χρήστου Ελένη συμμετείχε στον 5ο Ποιητικό Διαγωνισμό ΕΛΙΚΩΝ και ήταν νικήτρια στον κλάδο με θέμα τη Βοιωτία.

η) Ο μαθητής Σπύρος Γάτος συμμετείχε και είχε ξεχωριστή διάκριση  στο 14ο  Διεθνές «Preveza Jazz Festival».

Στις 27/01/2016 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την ημέρα του Ολοκαυτώματος και προβλήθηκε η ταινία «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι.

Στις 06/03/2016 πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις κατά της  Σχολικής βίας και του σχολικού  εκφοβισμού σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

Στις 04/03/2016 και στις  22/03/2016 πραγματοποιήθηκαν ωριαία ενημερωτικά προγράμματα στις Β΄ και Γ΄ τάξεις με θέμα τις εξαρτήσεις και ειδικότερα για αλκοολισμό και κάπνισμα και στην Α΄ τάξη για τους κινδύνους από τη χρήση του διαδικτύου, από το ΚΕ.ΠΡΟ.ΝΑ.Π. Πρέβεζας.

Στις 11 Μαΐου έγιναν αθλητικές εκδηλώσεις και μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου με την καθοδήγηση των καθηγητών παρουσίασαν τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν την τρέχουσα σχολική χρονιά.

Στο πλαίσιο της μετάβασης των μαθητών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης των Δημοτικών Σχολείων Αγιάς και Ανθούσας επισκέφτηκαν το σχολείο μας και ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του.

Η Ιστοσελίδα (BLOG) του σχολείου μας εξακολούθησε να έχει ενεργή δραστηριότητα (107.000 επισκέψεις από 01/04/2013 έως σήμερα) για ενημέρωση των μαθητών και των γονέων πάνω σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου, την εκπαίδευση και την Παιδεία γενικότερα. Υπεύθυνος διαχειριστής της ιστοσελίδας είναι ο καθηγητής Νάκας Παύλος ΠΕ19.

    Παρατηρήσεις – προτάσεις

Την σχολική χρονιά που πέρασε υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τα προγράμματα:

α) «Θεατρική Αγωγή».

β) «Ιστορικά μνημεία στην Ευρώπη και την Ελλάδα: Το παράδειγμα της Βαυαρίας και της Θεσσαλονίκης».

γ) «Πάμε Σινεμά».|

Η υλοποίηση αυτών των προγραμμάτων και κυρίως η επιτυχία τους οφείλεται στην παιδαγωγική προσωπικότητα, το κέφι και την δημιουργική διάθεση των συναδέλφων όπως επίσης και στην διαμόρφωση δημιουργικού δημοκρατικού πνεύματος μεταξύ διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σχολικών συμβούλων, διευθυντή και συναδέλφων με βάση τον αμοιβαίο σεβασμό, την προώθηση της ομαδικής δουλειάς, της συνεργασίας και της αλληλοσυμπλήρωσης.

Η άριστη λειτουργία-συνεργασία του διευθυντή με τις υπηρεσίες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης βοήθησε να αναπτυχθεί στο σχολείο κλίμα δημιουργικότητας , ενίσχυσης και ενθάρρυνσης των δραστηριοτήτων των εκπαιδευτικών οι οποίοι με την σειρά τους λειτούργησαν ανάλογα προς τους μαθητές με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξή τους (φωτισμό του νου, καλλιέργεια ψυχής, αρμονική συνύπαρξη) .

Τέλος η καλλιέργεια δημοκρατικής συνείδησης και η υπευθυνότητα ανάμεσα στους μαθητές με την κατανόηση και αποδοχή ενός συστήματος δικαιωμάτων και υποχρεώσεων είναι αποτελέσματα που οφείλονται στην παιδαγωγική ωριμότητα , το μεράκι ,την αγάπη αλλά κυρίως την παιδεία που ακτινοβολούν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας.

Κλείνοντας θεωρώ υποχρέωσή μου να προτείνω:

α)  την συνέχιση της διδασκαλίας της γερμανικής και της γαλλικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας γιατί :

    είναι σημαντικό το έργο  (όχι μόνο το διδακτικό) που προσφέρουν οι δύο καθηγήτριες (γαλλικής και γερμανικής) που έχουν οργανική θέση στο σχολείο μας
    η πολυγλωσσία είναι βασικό συστατικό του νέου σχολείου
    η σημασία των γλωσσών είναι μεγάλη για την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων
    είναι ιδιαίτερος ο χαρακτήρας του σχολείου μας που λειτουργεί στην τουριστικότερη πόλη της Ηπείρου.                                                                                                                                                                                                                                           &Πάργα, 30/6/2016
Ο Διευθυντής
Σπ. Νούσης

Πηγή: Αναδημοσίευση από τη σελίδα  gymparga.

Δεν υπάρχουν σχόλια: