Ένα επώνυμο blog που γράφει και αναδημοσιεύει θέματα που αφορούν τον Καποδιστριακό Δήμο Πάργας. Oι αναρτήσεις του δεν αποτελούν υποχρεωτικά και άποψη του διαχειριστή
Για αναρτήσεις και διαφωνίες επώνυμα στη διεύθυνση tessas@freemail.gr

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Συνέντευξη με την Ελένη Σκάρπου.

   H Ελένη Σκάρπου είναι η καταπληκτική φωνή που όλοι όσοι την ακούσαμε να συνοδεύει τις αγαπημένες μας μουσικές, κάποια στιγμή αναρωτηθήκαμε ποια είναι. Αυτοπαρουσιάζεται ως Άσωτη και χρωματίζει τα απογεύματά μας από τη συχνότητα του 1055Rock.

Ελένη, πώς βρέθηκες στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στον 1055Rock, μπαίνοντας καθημερινά στις ζωές μας από τους δέκτες του ραδιοφώνου;
Γεννήθηκα στην Αγιά , ένα χωριό 7 χιλιόμετρα έξω από την Πάργα -όχι Πράγα προσοχή- και ήρθα για σπουδές στην Θεσσαλονίκη. Ως γνωστόν όποιος πατάει το ποδάρι του σε αυτή την πόλη ξεμένει και αλλάζει πατρίδα και ζωή χωρίς καμία τύψη. Ο 1055 ήταν η πρώτη μου σοβαρή επαφή με το ραδιόφωνο το 2005, αλλά σε άλλο επίπεδο. Λόγω δημοσιογραφικής ιδιότητας -γιατί αυτό σπούδασα- έλεγα τις ειδήσεις ως μέλος ενός ειδησεογραφικού team. Παρά το γεγονός ότι παρεμβλήθηκαν πολλές συνεργασίες και δουλειές, ο 1055 προέκυψε και πάλι, όπως προκύπτουν όλα τα ωραία... απλά τα βρίσκεις μπροστά σου ένα συνηθισμένο απόγευμα και αρπάζεις την ευκαιρία που σου δίνεται. Από το 2012 -και ελπίζω για πολύ ακόμη- ανοίγω μικρόφωνο καθημερινά 19.00-22.00 ως "Άσωτη" με την ελπίδα να φτιάξω τα απογεύματα πολλών και πρωτίστως το δικό μου, μιας και για μένα το ραδιόφωνο είναι αμφίδρομη επαφή.


Κι εμείς το ελπίζουμε. Εκτός από το ραδιόφωνο γνωρίζω ότι αρθρογραφείς και στο thinkfree.gr . Με τι άλλο ασχολείσαι;
Είναι ελαφρώς δύσκολο να σου περιγράψω το πρόγραμμα μου και να μην χαθείς, αλλά θα το κάνω απλά. Τα πρωινά μου τα αφιερώνω εξ ολοκλήρου στην παραγωγή, αλλά αλλιώς. Εργάζομαι για την εταιρεία παραγωγής Dada-Art, που καταπιάνεται με διαφημιστικά spot, music clips, θεατρικές παραστάσεις και ό,τι συνεπάγεται αυτό... και μετά έρχεται το ραδιόφωνο για να εκτονώσει όλη την ένταση της μέρας και τα αβάσταχτα της καθημερινότητας που περνάμε όλοι. Το thinkfree.gr με το οποίο συνεργάζομαι εδώ και δύο χρόνια μου συμβαίνει στα διαλείμματα μου, γι' αυτό και το έχω βαφτίσει "χόμπι". Η αλήθεια είναι όμως πως μου αρέσει το γράψιμο και ιδιαίτερα η συναναστροφή με τους ανθρώπους και τα βαθύτερα τους.

Στα άρθρα σου στο thinkfree.gr διακρίνω να προβάλλεις μια ηλιαχτίδα στο σκοτάδι της εποχής μας. Νιώθεις πράγματι ότι η κατάσταση στην Ελλάδα και ιδίως στη Θεσσαλονίκη είναι «μουντή» και πολλές στιγμές ανυπόφορη;
Δεν προσπαθώ να προβάλλω μέσα από τα κείμενα μου μια "ηλιαχτίδα", απλά η προσέγγιση μου στην ζωή είναι κομματάκι αισιόδοξη κι αυτό με βοηθάει να συνεχίζω. Επομένως μοιράζομαι συχνά γράφοντας αυτή την ανάγκη για ένα βήμα παραπέρα. Η κατάσταση στην Ελλάδα είναι και μουντή και ανυπόφορη κι αυτό θα πάρει καιρό για να αλλάξει. Όποιος νομίζει το αντίθετο, μάλλον ζει στην κοσμάρα του. Θα ‘θελα όμως αυτό το μουντό και ανυπόφορο να μας κάνει πιο ανθεκτικούς και να μην μας καταβάλλει, πράγμα που δεν συμβαίνει και με απογοητεύει συχνά.

Επιστρέφοντας στα ραδιοφωνικά, πώς φτιάχνεις τη setlist σου καθημερινά; Ψάχνεις τι καινούριο έχει κυκλοφορήσει ή εξαρτάται από τη διάθεση και τις μελωδίες που σου έρχονται στο μυαλό;
Κάθε μέρα στο ραδιόφωνο είναι ξεχωριστή. Ο καιρός, η διάθεση, οι αφορμές από σκέψεις που κάνω, το κοινό και οι προθέσεις που βγάζει απέναντι μου. Δεν προετοιμάζομαι αν αυτό εννοείς με την κλασική έννοια του όρου. Ξέρω πάντοτε με τι θέλω να ξεκινήσω, αλλά ποτέ δεν προεξοφλώ όλο το υπόλοιπο. Το ραδιόφωνο είναι ένας "ζωντανός οργανισμός" για μένα και το πάω ανάσα ανάσα. Με ενδιαφέρουν τα καινούρια ακούσματα στον χώρο της rock και ευτυχώς με τους συναδέλφους έχουμε κάνει μια όμορφη ομάδα που μπορεί και θυμάται την παλιά καλή rock, παρακολουθώντας παράλληλα την εξέλιξή της.

Θυμάμαι τον 1055Rock να στεγάζεται σε ένα σπιτάκι στην Άνω Τούμπα και τώρα μετά από χρόνια έφτασε να είναι το ραδιόφωνο που θαυμάζουμε. Πώς αναπτύσσεται ένας σταθμός με τα χρόνια; Ισχύει ότι η εποχή επιβάλλει μια πιο Interactive κατάσταση, κυρίως μέσω των site κοινωνικής δικτύωσης;
Σε αυτό θα απαντούσε με κάθε λεπτομέρεια ο Αλέξης Αναστασιάδης που ως Διευθυντής Προγράμματος και ιδιοκτήτης του 1055rock έχει διανύσει όλη την πορεία του σταθμού. Η ανάπτυξη του σταθμού και ο θαυμασμός του κοινού θεωρώ πάντως πως είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς με σταθερά βήματα, καλή μουσική και προσεγμένο ραδιοφωνικό δυναμικό On air. Σίγουρα η εποχή θέλει interaction και σίγουρα τα social media έχουν κάνει το θαύμα τους, αλλά έχω μια σοβαρή υπόνοια ότι η αλληλεπίδραση έχει να κάνει το κομμάτι του εαυτού που δίνει ο εκάστοτε ραδιοφωνικός παραγωγός στο κοινό του.

Υπάρχει η γενική εντύπωση ότι ο χώρος του ροκ ανδροκρατείται. Τι θα έλεγες σε όλους αυτούς που το πιστεύουν αυτό;
Αυτό ισχύει, αλλά μόνο για τα μάτια του κόσμου. Το πιο σκληροπυρηνικό και απαιτητικό κοινό στην rock είναι οι γυναίκες.... λέω εγώ. Κι επιτέλους γιατί σε όλα πρέπει να βάζουμε ταμπέλες; Νομίζω πως η rock -ειδικά η rock- είναι ένας μουσικός τόπος που τους χωράει όλους χωρίς διακρίσεις και χωρίς ταμπού. Ας αφήσουμε λοιπόν την μουσική και τον κόσμο που την ακούει, την γνωρίζει και την μεταδίδει να είναι όποιος ή όποια θέλει να είναι.

Τι ακούει η Άσωτη εκτός από ροκ; Εκτός ραδιοφώνου ακούς αυτά που παίζεις να υποθέσω;
Ακούω αυτά που παίζω σαφώς, αλλά είμαι ανοιχτή στο να έχω πολλά μουσικά ερεθίσματα για να μπορώ μετά να επιλέγω αυτά που μου κάνουν και να απορρίπτω αυτά που δεν με αντιπροσωπεύουν. Επίσης, ακούω και τη φωνή της συνείδησής μου που λέει... "και τώρα have a break... ασχολήσου με κάτι άλλο" και παρατάω τις μουσικές για να μαγειρέψω ή να ποτίσω τα λουλούδια μου.

Και μια από τις πιο κλασικές ερωτήσεις. Ποιες οι αγαπημένες σου μπάντες διαχρονικά; Ποια από αυτές δεν έχεις απολαύσει live και θα έκανες τα πάντα για να συμβεί αυτό;
Αυτή την ερώτηση μου την κάνουν συχνά, αλλά ως άνθρωπος που βαριέται εύκολα και θέλει να αλλάζει συνεχώς... τα αγαπημένα μου είναι πολλά και εναλλάσσονται συχνά. Από τους Motorhead μέχρι τους Radiohead κι από τους Metallica μέχρι τους Rage Against the Machine πιάνω τον εαυτό μου να πωρωνεται και να απελευθερώνεται. Μπορώ να χαλαρώνω με Patti Smith, αλλά και με Portishead, να τεντώνω τα αυτιά μου με Black Sabbath, αλλά και με Deep Purple. Τελευταία κολλήματα; Avenged Sevenfold, Three Days Grace, Within Temptation. Δεν θα πάψω ποτέ να ακούω Scorpions και εκλιπαρώ το καλό συμπάν να μην μου ξαναβάλει εμπόδια πριν από συναυλία των Rammstein γιατί κάποια στιγμή θέλω να τους δω on stage.

Όντως οι Rammstein προσφέρουν μια εντυπωσιακή και αρκετά πρωτότυπη live εμπειρία. Ελένη ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σου και ευχόμαστε καλή συνέχεια. Keep on rocking.

Την Ελένη θα την διαβάσετε στο blog της
http://eliaskarpou.blogspot.gr

και θα την ακούσετε καθημερινά
19:00 - 22:00, στην εκπομπή της "Η Άσωτη", στον 1055 Rock
musicFestival.gr

Πηγή: Αναδημοσίευση από τη σελίδα musicfestival.gr.

Δεν υπάρχουν σχόλια: