1. Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η προετοιμασία των μαθητών μας για τη συμμετοχή στο 3ο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος στην Αρχαία Μεσσήνη. Δείτε την αφίσα:
Την
Τρίτη 18/03 πραγματοποιείται η εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών του Β1
στο ΚΠΕ Αράχθου, στα πλαίσια της εγκεκριμένης σχολικής δραστηριότητας με
θέμα: «Το νερό………η ζωή μας.»
3. Την
ίδια μέρα σε συνεργασία με το ΚΕ.ΠΡΟ.ΝΑ.Π. θα πραγματοποιηθούν στο
σχολείο ωριαία ενημερωτικά προγράμματα στα πλαίσια προληπτικών
παρεμβάσεων που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα που
αφορούν την πρόληψη επικίνδυνων συμπεριφορών. Συγκεκριμένα:
· Το
πρόγραμμα <Είμαι και εγώ στην πρόληψη> που απευθύνεται στους
μαθητές Β΄ Γυμνασίου. Το σκεπτικό του προγράμματος είναι ότι θεωρώντας
την πρόληψη σαν μια διαδικασία που στοχεύει στην ανάπτυξη νέων στάσεων
και συμπεριφορών , ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να παρέμβει στην ροή των
ερεθισμάτων που δέχεται ένας έφηβος με υπεύθυνη πληροφόρηση, θετικά
πρότυπα και στήριξη στο να αποφασίζει συνειδητά και υπεύθυνα για την ζωή
του. Να κατανοήσουν την έννοια της εξάρτησης τις συνέπειες της χρήσης
(τσιγάρου, αλκοόλ και ουσιών) και άλλων εξαρτητικών
συμπεριφορών. Να ανακαλύψουν εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης και
αντιμετώπισης μιας δυσκολίας. Να μάθους να εκφράζουν και να
υπερασπίζονται την άποψη τους και κυρίως να αντισταθούν στην πίεση των
συνομηλίκων.
· Το
πρόγραμμα <Ας μιλήσουμε για το διαδίκτυο> απευθύνεται στους
μαθητές της Α΄ γυμνασίου. Θεωρώντας τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και το
διαδίκτυο αναπόσπαστο κομμάτι την καθημερινότητας των εφήβων σε επικοινωνιακό και ψυχαγωγικό επίπεδο η επιρροή στη ζωή τους δεν είναι αμελητέα και πρέπει να δοθεί η πρέπουσα προσοχή. Όταν η επαφή με το διαδίκτυο γίνεται με στόχο να καλυφθούν ψυχικά και συναισθηματικά τότε
υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αναπτυχθεί εξαρτητική συμπεριφορά. Η
πρόληψη αναφορικά με τα παραπάνω προσπαθεί να δημιουργήσει το πλαίσιο
και τις κατάλληλες συνθήκες που θα επιτρέπουν στον έφηβο νε είναι
μέτοχος με ασφαλή τρόπο. Στόχος του προγράμματος είναι οι
έφηβοι να ευαισθητοποιηθούν στην πρόληψη του φαινομένου της εξάρτησης
από το διαδίκτυο ,να εντοπίσουν τους κινδύνους της μη ασφαλούς χρήσης
(ηλεκτρονικός εκφοβισμός, εξαπάτηση, παρενόχληση, διαδικτυακός τζόγος)
και να ανακαλύψει τρόπους να προφυλάσσει τον εαυτό του.
Η
μεθοδολογία και των δύο προγραμμάτων στηρίζεται στις βιωματικές
τεχνικές μάθησης ( συμμετοχικός τρόπος μέσω της λειτουργίας της ομάδας
με ενεργητική εμπλοκή των παιδιών) και αξιοποίηση τους για την διεξαγωγή
συζήτησης. Υπεύθυνοι για την υλοποίηση των προγραμμάτων είναι Γεώργιος
Γέρος Επιστημονικά Υπεύθυνος ΚΕ.ΠΡΟ.ΝΑ.Π. Κοινωνιολόγος και Μαρία
Πασσατζόγλου Ψυχολόγος Msc. Στέλεχος Πρόληψης.
Στη λογική του άμεσου κέρδους αντιπροτείνουμε τη λογική του κέρδους σε βάθος. Ναι στην έμπνευση, στη λάμψη τη διάχυτη του αληθινού φωτός ή όπως γράφει και ο ποιητής Κωστής Παλαμάς:
«Και μην ξεχνάς το που χρωστάς
Χρωστάμε σε όσους ήρθαν, πέρασαν
Θα’ρθούν, θα περάσουν
Κριτές θα μας δικάσουν
Οι αγέννητοι, οι νεκροί.»