Καταλήψεις σχολικών μονάδων.
Το σχολείο μας τελεί υπό κατάληψη .
Σχετικά με τις καταλήψεις σχολικών μονάδων η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μας έχει αποστείλει το παρακάτω έγγραφο.
ΘΕΜΑ: «Καταλήψεις σχολικών μονάδων»
Με αφορμή το γεγονός της κατάληψης σχολικών μονάδων από μαθητές και τα προβλήματα που δημιουργούνται εξ αιτίας αυτών, τόσο με καταστροφές σε υλικό και εγκαταστάσεις που υπάρχουν στα σχολεία και που αποτελούν Δημόσια περιουσία, όσο και με την υστέρηση του διδακτικού έργου των σχολικών μονάδων, κρίνεται απαραίτητη η επισήμανση των συνεπειών από τις καταλήψεις αυτές, οι οποίες ανάγονται σε ευθύνες ποινικές και αστικές των υπευθύνων, αλλά και συνέπειες διοικητικές – εκπαιδευτικές για την αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών.
Α) Ποινική ευθύνη.
1. Μαθητών: Σύμφωνα με τα άρθρα 189 και 334 §3 του Ποινικού Κώδικα οι καταλήψεις σχολείων, δηλαδή η παράνομη είσοδος και η παρά τη θέληση της υπηρεσίας παραμονή καθώς και η ομαδική εισβολή σε αυτά, που συνεπάγονται διακοπή των μαθημάτων, δηλαδή διακοπή και διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της δημοσίας υπηρεσίας, , αποτελούν ποινικά αδικήματα που διώκονται αυτεπαγγέλτως. 2. Γονέων: Επειδή η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών είναι ανήλικοι, οι γονείς τους και όσοι έχουν την επιμέλεια τους, που παραλείπουν να τους εμποδίσουν από την τέλεση των αξιοποίνων πράξεων των «καταλήψεων», τιμωρούνται κατά το άρθρο 360 του Ποινικού Κώδικα περί παραμελήσεως εποπτείας ανηλίκου.
Εάν κατά τη διάρκεια των καταλήψεων συμβούν καταστροφές σε υλικά ή εγκαταστάσεις των σχολείων, τότε ο υπαίτιος μαθητής, καθώς και ο γονέας που έχει την επιμέλεια αυτού ευθύνονται ποινικά κατ` άρθρο 381 ΠΚ για φθορά ξένης ιδιοκτησίας.
Β) Αστική ευθύνη.
Σύμφωνα με το άρθρο 914 του ΑΚ «Όποιος ζημιώσει άλλον παράνομα και υπαίτια έχει υποχρέωση να τον αποζημιώσει». Έτσι σε περίπτωση κλοπής ή καταστροφής εκπαιδευτικού υλικού (Η/Υ, ηλεκτρονικός εξοπλισμός, θρανία, καρέκλες κ.λπ.) και φθορών σε κτηριακές εγκαταστάσεις, υπάρχει ευθύνη για αποζημίωση από τον υπαίτιο μαθητή και το γονέα αυτού αλληλέγγυα και σε ολόκληρο.
Γ) Διοικητικές – εκπαιδευτικές συνέπειες.
Πέραν όμως από τα παραπάνω, το γεγονός της κατάληψης των σχολείων διασαλεύει την ομαλή πορεία του εκπαιδευτικού έργου και επιφέρει απώλεια διδακτικών ωρών.
Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Π.Δ. 170/2013 ΦΕΚ 274 τ. Α΄ «Τροποποίηση και συμπλήρωση διατάξεων που ρυθμίζουν θέματα σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», προβλέπεται ότι
« Σε περίπτωση που η λειτουργία σχολικής μονάδας διακόπτεται λόγω κατάληψης για περισσότερες από τρεις εργάσιμες ημέρες, το διδακτικό έτος στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα παρατείνεται για όσες ημέρες διήρκησε η κατάληψη πέραν των τριών εργάσιμων ημερών. Η διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων ή και των εξετάσεων καθώς και η χρονική της διάρκεια διαπιστώνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Με την ίδια απόφαση, η οποία επικυρώνεται από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, παρατείνεται αναλόγως και η διάρκεια του διδακτικού έτους και ορίζεται ο χρόνος λήξης του. Οι απώλειες διδακτικών ωρών, που προκύπτουν από τη διακοπή της διδασκαλίας των μαθημάτων λόγω κατάληψης για χρονικό διάστημα έως και τρεις εργάσιμες ημέρες, αναπληρώνονται κατά το χρονικό διάστημα των διακοπών του Πάσχα.».
Επειδή ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας «είναι ο ίδιος υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του σχολείου» (άρ. 11 Δ΄1 του Ν.1566/1985), «εφαρμόζει τους νόμους» (Καθηκοντολόγιο, άρ 28 παρ. 2γ της Φ.353.1./324/105657/Δ1/08-10-2002 Υ.Α., ΦΕΚ Β΄ 1340), συγκαλεί το σχολικό συμβούλιο και ενημερώνει τους γονείς (Καθηκοντολόγιο, άρ. 32 της Φ.353.1./324/105657/Δ1/08-10-2002 Υ.Α., ΦΕΚ Β΄ 1340)
Για τους λόγους αυτούς,
Παρακαλείσθε όπως, ενημερώσετε για το νομικό πλαίσιο των καταλήψεων και τις συνέπειες αυτών τόσο τη σχολική κοινότητα (Σύλλογο Διδασκόντων και μαθητές) όσο και το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του σχολείου σας.
Πηγή: Αναδημοσίευση από το blog gymparga.
Φωτογραφία από τη σελίδα Δέσκειο Λύκειο Πάργας στο Φέιςμπουκ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου