Α.ΣΚΟΠΟΙ-ΣΤΟΧΟΙ
Οι εκπαιδευτικές εκδρομές αποτελούν αναγκαίο συμπλήρωμα αγωγής των
μαθητών, γιατί τους δίνουν τη δυνατότητα να έλθουν σε επαφή με τόπους
που έχουν ιδιαίτερη μορφωτική αξία, να γνωρίσουν επιτεύγματα του
ανθρώπου μέσα από την μακροχρόνια πορεία του πολιτισμού και να
καλλιεργήσουν την κοινωνικότητά τους (άρθρο 2 παρ.1 της Υ.Α.
129287/Γ2/2-12-11, ΦΕΚ 2769/11).Ιδιαίτερα οι επισκέψεις στη Βουλή των Ελλήνων πέρα από την ενημέρωση για τη λειτουργία της, αποτελούν και μέσο ενδυνάμωσης του δημοκρατικού φρονήματος των μαθητών και συντελούν αποφασιστικά στην ένταξή τους στην κοινωνία ως ενεργών πολιτών.
Με βάση τα παραπάνω ο σύλλογος των καθηγητών του σχολείου μας από την αρχή της σχολικής χρονιάς έβαλε στόχο την παροχή γνώσης και την προαγωγή της εσωτερικής αρμονίας των μαθητών μέσα από τις σχολικές εκδρομές. Ο σύλλογος αναγνωρίζει τη σημασία των σχολικών εκδρομών, ότι αποτελούν ανάγκη και δικαίωμα, όποια μορφή και αν παίρνουν, του θεάματος, της άσκησης, της ελεύθερης δραστηριότητας, της εκπαιδευτικής εξόρμησης, αφού μέσω ενός άλλου τρόπου έκφρασης που δίνουν στα παιδιά, καλλιεργούν την προσωπικότητά τους, εμπλουτίζουν τη σκέψη τους, ενεργοποιούν τις δραστηριότητες τους.
Απαραίτητη προϋπόθεση επιτυχίας των στόχων μιας εκδρομής όμως είναι η συστηματική οργάνωση, η ικανοποιητική προετοιμασία, ο σωστός προγραμματισμός.
Έτσι οι συνοδοί, οι οποίοι είχαν ορισθεί από τον Νοέμβριο, ασχολήθηκαν ενεργά με την οργάνωση, την προετοιμασία και τον προγραμματισμό της εκδρομής από νωρίς ώστε τελικά να καταλήξουμε σε ένα εξαιρετικά δομημένο και εφαρμόσιμο πρόγραμμα με στόχους επιστημονικούς, μορφωτικούς, ψυχαγωγικούς ,επικοινωνιακούς.
Η όλη αυτή προετοιμασία-οργάνωση απετέλεσε εχέγγυο για την επιτυχία της εκδρομής.
Η προετοιμασία ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 28-11-2014 με συνάντηση για ενημέρωση με τους γονείς των μαθητών που συμμετείχαν στην εκδρομή. Αναλύθηκαν οι στόχοι, επισημάνθηκαν οι υποχρεώσεις των μαθητών και έγινε μνεία του υπ’ αριθμόν Φ.23/8281/21-11-2014 εγγράφου της ΔΔΕ Πρέβεζας.
Β.ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
1. Κατά τη διάρκεια της εκδρομής δεν παρουσιάστηκαν προβλήματα.2. Το πρόγραμμα τηρήθηκε χωρίς παρακλήσεις.
3. Οι μαθητές:
- Αντιλήφθηκαν την αξία της τήρησης του προγράμματος πρωτίστως για την ασφάλεια τους.
- Επέδειξαν σεβασμό στους χώρους που επισκεφθήκαμε.
- Εμπέδωσαν την αξία της ομαδικότητας (σεβασμός σε περιορισμούς, αποδοχή κανόνων, καθορισμός ρόλων).
- Ανέλαβαν πρωτοβουλίες και δράσεις.
- Συνέδεσαν γνώσεις από το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων του σχολείου με νέες κοινωνικές εμπειρίες και πληροφορίες.
- Ενίσχυσαν μέσα από τη λειτουργία της ομάδας την αυτοεκτίμησή τους.
- Διαμόρφωσαν θετική στάση για τη ζωή, τη συνεργασία, τη συλλογική εργασία, την αλληλεγγύη, τη βιωματικότητα.
- Συνειδητοποίησαν ότι το σύγχρονο σχολείο θα είναι αποτελεσματικό μόνο εφόσον προετοιμάζει αυριανούς πολίτες που θα συμμετέχουν δημιουργικά και κριτικά στα κοινωνικά, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά δρώμενα.
5. Παράπλευρη ωφέλεια της εκδρομής αποτελεί και η ουσιαστική επικοινωνία των γονέων με το σχολείο. Ενθαρρύναμε τη συμμετοχή των γονέων, πετύχαμε τη συνεργασία τους, βοηθήσαμε στην αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας από μέρος τους στα παιδιά τους.
Ιδιαίτερα:
1. Η επίσκεψη στη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας και η παρακολούθηση της ταινίας «Τα Μυστικά του Νείλου» στο Πλανητάριο έδωσαν τη δυνατότητα στους μαθητές να κατανοήσουν την επιστημονική μεθοδολογία ανάπτυξης ενός θέματος και ταυτόχρονα πολλές αφορμές για αναζήτηση γνώσεων μέσα από την μελέτη των μαθημάτων της Βιολογίας, της Γεωγραφίας, της Φυσικής.
2. Η παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Chatroom» στην Εφηβική σκηνή του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν που είχε θέμα την προσκόλληση των εφήβων στο διαδίκτυο και η συζήτηση που ακολούθησε με τους συντελεστές του έργου, έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να δουν τη διαφορά της εικονικής επικοινωνίας των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από την ουσιαστική, ζωντανή, ζεστή, πραγματική ανθρώπινη επικοινωνία.
3. Η επίσκεψη στο 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθήνας (Γεννάδειο) που στεγάζεται στο σπίτι του Παργινού γιατρού και ενεργού μέλους της Φιλικής Εταιρείας Πέτρου Ηπίτη ήταν το κίνητρο για να εμπεδώσουν οι μαθητές τις αξίες της ευεργεσίας, της φιλοπατρίας, της προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο. Ταυτόχρονα, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το περιβάλλον ενός πειραματικού σχολείου, συνάντησαν άλλους μαθητές, συμμετείχαν σε πείραμα φυσικής, ένιωσαν τη φιλοξενία μιας άλλης σχολικής μονάδας.
4. Η επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να βιώσουν στην πράξη τη δημοκρατία ως καθημερινή δράση. Η παρακολούθηση των εργασιών της ολομέλειας για 15 λεπτά ήταν ένα γεγονός που θα νοηματοδοτήσει τη σκέψη τους σχετικά με τον τρόπο που οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι χειρίζονται τις υποθέσεις των πολιτών που εκπροσωπούν. Έμαθαν πως η δημοκρατία είναι άθλημα.
5. Το δείπνο στο σωστά επιλεγμένο εστιατόριο-ταβέρνα «Στου Κορρέ» στην πλατεία Ψυρρή έγινε σε κλίμα χαράς, κεφιού, συνεργασίας, δράσης. Όλοι αντιλήφθηκαν ότι η διασκέδαση- ψυχαγωγία δεν είναι πολυτέλεια αλλά σημαντική ανάγκη και απαραίτητο συμπλήρωμα ολοκληρωμένης ζωής.
6. Η επίσκεψη στο μουσείο της Ακρόπολης , βοήθησε τους μαθητές να αντιληφθούν και να συνειδητοποιήσουν την αξία και το μεγαλείο της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, την απεραντοσύνη του Ελληνικού κάλλους και τη μοναδικότητα του Ελληνισμού.
Γ. ΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η εκπαιδευτική εκδρομή στη Βουλή των Ελλήνων ήταν ιδιαίτερη
πετυχημένη και επιτέλεσε τους εκπαιδευτικούς – παιδαγωγικούς –
ψυχαγωγικούς και επικοινωνιακούς στόχους που είχαμε θέσει.
Πάργα, 08/12/2014
Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΟΙ ΣΥΝΟΔΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
ΚΑΙ ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΕΚΔΡΟΜΗΣ 1. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΥΡΙΑΚΗ
2. ΤΣΟΥΤΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
ΣΠΥΡΟΣ ΝΟΥΣΗΣΠηγή: Αναδημοσίευση από τη σελίδα gymparga.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου